بهترین فیلم های ترسناک 2023

بهترین فیلم های ترسناک 2023

183 بازدید | تاریخ انتشار: سه‌شنبه, 07 آذر 1402

اگر به دنبال بهترین فیلم های ترسناک در سال 2023 هستید و یکی از طرفداران این ژانر می‌باشید، در این مقاله لیست برترین‌های ژانر ترسناک برای سال 2023 را لیست کرده‌ایم. 

در دهه‌های گذشته، سینما به عنوان یک هنر و سرگرمی جهانی، توانسته است تأثیرات عمیقی بر فرهنگ جهانی بگذارد و به عنوان یکی از ابزارهای قدرتمند برای انتقال احساسات، افکار و تجارب انسانی شناخته شود. در این میان، ژانر ترسناک به عنوان یکی از پرطرفدارترین و تأثیرگذارترین زمینه‌های سینما، همواره توانسته تماشاگران را به دنیایی از ترس و هیجان بکشاند و محبوبیت بسیاری را کسب کند. در سال ۲۰۲۳، هنرمندان سینمایی با استفاده از تکنولوژی‌های نوین و خلاقیت‌های فراوان، به خلق اثرات ترسناک و فیلم‌هایی با داستان‌های جذاب و پیچیده پرداخته‌اند.
در این مقاله، قصد داریم به بررسی بهترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۳ بپردازیم که هم از لحاظ نمره جز برترین فیلم‌های ترسناک 2023 هستند و هم محبوبیت بیش‌تری را میان کاربران دارند. برای معرفی آنها با ما همراه باشید.

EVIL DEAD RISE

"Evil Dead Rise" مورد پنجم از سری فیلم‌های شیطان مرده می‌باشد. داستانی ترسناک است که در آن یک خواهر و برادر به نام‌های ملی و پاولین به یک ساختمان شهری که در حال تخلیه است نقل مکان می‌کنند. اما آنها با یک کتاب جادویی برخورد می‌کنند که نیروی وحشتناکی را آزاد می‌کند. این شیاطین خبیث، هرکسی که به آنها برخورد کنند را به یک زندگی وحشتناک و خونین محکوم می‌کنند. با آغاز یک مبارزه برای بقا، ملی و پاولین باید با این نیروهای شیطانی مقابله کرده و سعی کنند تا از گرفتاری این نیروها فرار کنند. "Evil Dead Rise" با الهه‌های تاریک و ترسناکی که در دل آن حاکم است، به تماشاگران یک تجربه هیجان‌انگیز را ارائه می‌دهد.

EVIL DEAD RISE

THE EXORCIST 6

«The Exorcist» در سال ۲۰۲۳ نسخه‌ای تازه از سری فیلم‌های ترسناک و معروف جن‌گیر است. داستان این فیلم درگیر ماجراهای یک خانواده است که با بحران‌های ماورالطبیعی و تسخیر شیطانی مواجه می‌شوند. یک پزشک با تجربه به نام "تامزین مکنیل" به همراه یک کشیش جوان به نام "فاتر میرکس" تصمیم می‌گیرند تا این خانواده را از تأثیرات شیطانی نجات دهند.
در طول داستان، ما با شخصیت‌هایی روبرو می‌شویم که با فراز و نزول‌های ترسناک و ماورالطبیعی روبرو می‌شوند. تصویرگری حیرت‌انگیز از جنون و مبارزه با نیروهای شیطانی، ترس و وحشت را به تصویر می‌کشد. این نسخه جدید از «The Exorcist» با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین و توانمندی‌های سینمایی، تجربه‌ای جدید و ترسناک برای تماشاگران ایجاد می‌کند.

THE EXORCIST 6

INFINITY POOL

این فیلم یک محصول مشترک بین‌المللی با بازی الکساندر اسکاشگورد، میا گاث و کلوپاترا کولمن است.
رمان‌نویس «جیمز فاستر» و همسرش «اِم»، زمانی را در استراحتگاهی در کشور ساحلی خیالی «لی تولکا» می‌گذرانند، و در آنجا جشنواره‌ای محلی در حال برگزاری است. نزاع مزمن زناشویی این زوج زمانی به اوج خود می‌رسد که «گابی»، یکی از طرفداران تنها رمانی که جیمز تا به امروز منتشر کرده‌ است، از آنها دعوت می‌کند تا با او و همسرش «آلبان» ملاقات کنند. این چهار نفر شام می‌خورند و تصمیم می‌گیرند روز بعد را با رانندگی در حومه شهر بگذرانند، اگرچه به آنها هشدار داده شده است که گردشگران باید همیشه در محوطه استراحتگاه بمانند و...

INFINITY POOL

The Boogeyman

فیلم "The Boogeyman" داستانی ترسناک و رازآلود را روایت می‌کند که در اطراف یک خانه واقع شده است. زنی به نام "لیسا"، پس از گذراندن یک شب در این خانه، شروع به تجربه وقایع ترسناک و غم‌انگیز می‌کند. او متوجه می‌شود که یک نیروی ماورالطبیعی و شیطانی به نام "بوگیمن" در این خانه حضور دارد و به دنبال او و خانواده‌اش است. "لیسا" باید با رازهای گذشته خود مقابله کند و تا جلوی تهدیدات "بوگیمن" ایستادگی کند تا خود و عزیزانش را نجات دهد. این فیلم با ترکیب عجوبه‌های ترسناک و تعقیب‌ و گریزی، تماشاگران را به یک سفر تاریک و پر از هیجان می‌برد.

The Boogeyman

Insidious 5

یک فیلم فراطبیعی ترسناک آمریکایی محصول ۲۰۲۳ به کارگردانی پاتریک ویلسون (در نخستین کارگردانی خود) با فیلمنامه‌ای از اسکات تیمز از داستانی اثر لی ونل که خالق این مجموعه است به نمایش گذاشته شد. این فیلم دنباله مستقیم چهار سری‌ قبلی این فیلم است که وقایع آنها را دنبال می‌کند.
ده سال پس از پایان دو فیلم اول قبلی، جاش لمبرت (پاتریک ویلسون) به سمت شرق می‌رود تا پسرش دالتون (تای سیمپکینز) را به دانشگاهی بی‌نظیر بفرستد. با این حال، رؤیای کالج‌ رفتن دالتون زمانی به یک کابوس تبدیل می‌شود که شیاطین سرکوب ‌شدهٔ گذشتهٔ او به ‌طور ناگهانی برمی‌گردند و هر دو را تحت تعقیب قرار می‌دهند.

Insidious 5

Scream 6

این ششمین قسمت از سری فیلم‌های جیغ و دنبالهٔ مستقیم جیغ (۲۰۲۲) است. در این فیلم ملیسا باررا، جنا اورتگا، هیدن پنیتیر، کورتنی کاکس، جاسمین ساوی براون و میسون گودینگ بازی می‌کنند که همگی نقش‌های خود را از قسمت‌های قبلی تکرار می‌کنند.
لورا کرین، استاد مطالعات فیلم، در بیرون از یکبار در شهر نیویورک گیر افتاده می‌شود و توسط شاگردش، جیسون کاروی، با لباس گوست‌فیس به قتل می‌رسد. جیسون با هم اتاقی‌اش گرِگ نقشه می‌کشد تا خواهران کارپنتر را بکشند، اما او تماسی از یک گوست ‌فیس دریافت می‌کند که گرگ را به قتل رسانده و متعاقباً جیسون را با چاقو می‌کشد و در ادامه...

Scream 6

The Last Voyage of the Demeter

"The Last Voyage of the Demeter" داستانی مهیج از جهان درون کشتی ناوبری "دیمیتر" را روایت می‌کند. این کشتی، طی سفر آخر به طرف انگلترا، آخرین قسمت از ماجراهای دراکولا، خون‌آشام افسانه‌ای، است. در این سفر، خطرهای مرموز و تهدیدهای تاریکی که از یک مسافر خون‌آشام به نام دراکولا پیش می‌آیند، سرنوشت کشتی و خدمه‌اش را به چالش می‌کشاند. این داستان پر از اسرار و ترسناک، با گشودن لایه‌های مختلف داستان دراکولا، تجربه‌ای جذاب و تاریخی برای تماشاگران فراهم می‌کند.

The Last Voyage of the Demeter

WHEN EVIL LURKS

«When Evil Lurks» با وقوع وقایع ماورالطبیعی و حضور شرارت در سایه، تم تاریک و ترسناکی را به تصویر می‌کشد. داستانی که از خود رازها و اسرار تاریکی پرده برمی‌دارد و تماشاگران را در ماجراهایی پر از هیجان و وحشت می‌کشاند. با گشودن پرده از دنیایی پنهان و پر از ناگفته‌ها، «When Evil Lurks» تجربه‌ای هیجان‌انگیز و هیجان ‌آور را برای دوستداران ژانر ترسناک به ارمغان می‌آورد.

WHEN EVIL LURKS

TALK TO ME

فیلم ترسناک فراطبیعی استرالیایی محصول ۲۰۲۳ به کارگردانی دنی و مایکل فیلیپو و نویسندگی دنی فیلیپو و بیل هینزمن است.
در یک مهمانی خانگی شلوغ، کول به دنبال برادرش داکت می‌گردد. وقتی کول، داکت را پیدا می‌کند و سعی می‌کند او را به خانه بیاورد، داکت قبل از اینکه بتواند او از محوطه خانه خارج کند به صورت مرگبار به صورت خود خنجر می‌زند.
در همین حال، میا ۱۷ ساله با دومین سالگرد مرگ مادرش رئا بر اثر مصرف بیش از حد و رابطه دور او با پدرش مکس دست و پنجه نرم می‌کند. هنگام رانندگی در شب، با یک کانگورو مجروح برخورد می‌کند، اما نمی‌تواند آن را از بدبختی نجات دهد. میا، بهترین دوستش جید و برادر کوچک جید، رایلی، مخفیانه به یکی از بسیاری از گردهمایی‌هایی که هیلی و جاش میزبانی می‌کنند، می‌روند، جایی که...

TALK TO ME

SAW X

این نهمین قسمت اصلی و دهمین قسمت کلی از مجموعه ‌فیلم‌های اره است و هم به‌عنوان دنباله مستقیم برای اره (۲۰۰۴) و هم به‌عنوان پیش‌درآمد یا پیشایند برای اره ۲ (۲۰۰۵) شناخته می‌شود.
جان کرامر(جیگ ‌ساو) به دنبال پیدا کردن درمانی برای سرطان خود، به کشور مکزیک سفر می‌کند. با این حال او متوجه می‌شود که تمامی این قضیه درمان یک کلاهبرداری بوده و حال آتش خشم وی برای گرفتن انتقامی خونین شعله‌ور می‌شود که پای تله‌های مرگبارش را به داستان باز خواهد کرد.

SAW X

HELL HOUSE LLC ORIGINS 3

فیلم خانه جهنمی عمارت کارمایکل Hell House LLC Origins: The Carmichael Manor محصول کشور آمریکا و در ژانر ترسناک، راز آلود می‌باشد.
گروهی از کارآگاهان پرونده‌های به بن‌بست خورده به عمارت کارمایکل رفته و در آنجا می‌مانند. پس از چهار شب گروه ناپدید می‌شود. تنها چیزی که از آنها باقی مانده فیلم‌هایی است که به ثبت رساندند و...

HELL HOUSE LLC ORIGINS 3

COBWEB

فیلم دلهره‌آور آمریکایی سال ۲۰۲۳ به کارگردانی ساموئل بودین است.
COBWEB (تار عنکبوت) پیتر هشت ساله را دنبال می‌کند، پسری خجالتی که بی‌امان در مدرسه مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد. اما بدتر از آن، او هر شب با صدای ضربه‌هایی به دیوار اتاق خوابش می‌ترسد و از خواب بیدار می‌شود. در این بین، پدر و مادرش سعی می‌کنند او را متقاعد کنند که این صداها فقط برآمده از تخیل افسارگسیخته اوست؛ اما، پیتر به زودی متوجه می‌شود که...

COBWEB

THE NUN 2

فیلم راهبه ۲ به کارگردانی مایکل چاوز تهیه شده است. این فیلم در ژانر ترسناک قرار می‌گیرد و ادامه‌ای بر فیلم راهبه (۲۰۱۸) است. ایان گلدبرگ، ریچارد نینج و آکلا کوپر نویسندگان این اثر هستند.
این فیلم ماجرای پنج سال بعدتر از اتفاق‌های قسمت اول را دنبال می‌کند. در این قصه شاهد جریان فیلم در فرانسه ۱۹۵۶ هستیم. والاک نابود نشده و بر شخصیت‌های مذهبی در سراسر اروپا حکومت می‌کند. در حالی ‌که کشیش‌ها قربانی قتل‌های شیطانی وحشتناک، از آتش زدن گرفته تا دار زدن و غیره می‌شوند، ایرنه و دبرا به یک مدرسه شبانه‌روزی فرانسوی می‌روند تا انگیزه والاک و چگونگی بازگرداندن او را به جهنم بیابند.

THE NUN 2

THE POPE'S EXORCIST

The Pope's Exorcist داستانی مهیج و ترسناک است که به زندگی و تجربیات "گابریل آمورت"، کشیشی کاتولیک و افسر افسانه‌ای جن‌گیری، می‌پردازد. وقایع این فیلم در دوره‌ای است که کلیسا در حال مبارزه با نیروهای شیطانی و جادوگری است. با پیشرفت داستان، "آمورت" با افراد مبتلا به جن‌زدگی مواجه می‌شود و مأموریت اصلی او تبدیل به مقابله با یک نیروی شیطانی خبیث و نابخردانه می‌شود. این فیلم با ترکیب اعجوبه‌های تاریک، رازآلودی و...، تجربه‌ای ترسناک و جذاب از جهان جن‌گیری و مقابله با شیاطین را نمایش می‌دهد.

نظرات شما درباره بهترین فیلم های ترسناک 2023
امتیاز: