تاثیر تولید محتوا بر افزایش درآمد فروشگاه های اینترنتی

تاثیر تولید محتوا بر افزایش درآمد فروشگاه های اینترنتی

(1 نفر) | 381 بازدید | تاریخ انتشار: سه‌شنبه, 01 شهریور 1401

بدون شک امروزه فروشگاه‌های اینترنتی برای رقابت در بازار کار باید دست به تولید محتوای گوناگون بزنند. این پروسه می‌تواند به چند صورت شکل بگیرد. مثلا می‌توانید درباره تک تک محصولات خود محتوای متنی یا تصویری تولید کنید که به معرفی آن‌ها بپردازید یا در راستای برندسازی فروشگاه اینترنتی خود مطالب آموزشی ارزشمند بسازید که بسیار حائز اهمیت است.

در این مقاله می‌خواهیم به اهمیت تولید محتوا و تاثیر آن بر افزایش درآمد فروشگاه‌های اینترنتی صحبت کنیم و بررسی کنیم که چرا تولید محتوا برای کسب و کارهای اینترنتی بسیار حیاتی است.

بهینه سازی موتور جستجو

تولید محتوا در وهله اول یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش‌های سئو است. در سئو تولید محتوا به دو دسته تقسیم می‌شود:

  1. تولید محتوا برای سئو خارجی
  2. تولید محتوا برای سئو داخلی

منظور از محتوا برای سئو خارجی همان انتشار پست مهمان یا رپورتاژ آگهی رایگان یا پولی است. انتشار این قبیل مقالات بر روی سایت‌های دیگر، پروفایل لینک‌سازی شما را تقویت و رتبه وبسایت شما را روی صفحه نتایج گوگل بهبود می‌بخشد. بسیاری از کارشناسان سئو، سئو خارجی (که بخش اعظم آن انتشار پست مهمان است ) را مهم‌ترین بخش سئو می‌دانند. پس هر چه زود‌تر دست به کار شوید و برای سئو خارجی خود محتوای غنی و ارزشمند تولید کنید.
همانطور که سئو خارجی از اهمیت به سزایی برخودار است، فعالیت‌های سئویی که بر روی سایت انجام می‌شوند برای تقویت سایت هم واجب است. یکی از اساسی‌ترین بخش‌های سئو داخلی ایجاد صفحه وبلاگ است. مقالاتی که در این قسمت منتشر می‌شوند باید سئو محور باشند. محتوای تولید شده باید منحصر به فرد باشد، کلمات کلیدی به اندازه کافی در طول متن تکرار شوند تا به وسیله الگریتم‌های گوگل برای رتبه گرفتن مطلب در صفحه نتایج شناسایی شوند، ساختار متن باید از عنوان اصلی و عنوان‌های فرعی مجزا تشکیل شود و در بستر متن از لینک‌های داخلی استفاده شود تا قدرت ایندکس شدن صفحات بالا برود.

افرایش اعتبار کسب و کار

یکی دیگر از مزیت‌های تولید محتوا افزایش اعتبار سایت میان خوانندگان و مشتری‌های شماست. تولید محتوای مرغوب شما را در چشم بینندگان معتبر خواهد کرد. اگر بتوانید این نقش را به خوبی ایفا کنید، بدون شک فروشتان را متحول خواهید کرد. بعنوان مثال سایت علی بابا در چند سال اخیر به یکی از معروف‌ترین سایت‌های رزرو بلیت، هتل و تور تفریحی تبدیل شده است. این کسب‌و‌کار آنلاین با فعالیت در بخش محتوا و تولید بهترین مطالب مربوط به کسب‌و‌کار خود توانسته است برای خود نزد مشتریان اعتبار ارزشمندی دست و پا کند. پس باید پروسه تولید محتوا را جدی گرفت و با قدرت روی آن تمرکز کرد.

افزایش نرخ تبدیل

تبدیل کردن بازدیدکندگان سایت به مشتری نرخ تبدیل نام دارد. یعنی هر شخصی که وارد سایت شما می‌شود یک مشتری بالقوه حساب می‌شود. حال اگر شما در بستر سایت خود مقالات و محتوای ارزشمند داشته باشید می‌توانید این بازدیدکنندگان را به مشتری‌های بالفعل تبدیل کند.
محتوایی که روی وبسایت منتشر می‌کنید باید قابلیت آن‌ را داشته باشد که به سوالات بازدیدکنندگان جواب کامل و صحیح بدهد. در غیر این صورت محتوا به شکل برعکس عمل خواهد کرد و به نوعی نرخ پرش را افزایش خواهد داد.

وفاداری به برند

یکی از ارزشمند‌ترین ویژگی‌های تولید محتوا ایجاد وفاداری میان مشتریان و محصول شماست. مثلا شرکت اپل را در نظر بگیرید، این شرکت توانسته است با محصولات خود مشتریانی را داشته باشد که سالیان سال است که فقط از محصولات اپل استفاده می‌کنند. با وجود اینکه محصولات این شرکت در بازار همیشه گران‌تر از دیگر محصولات مشابه هستند ولی همچنان شرکت اپل میلیون‌ها مشتری ثابت و وفادار دارد. شرکت اپل این وفاداری را به کیفیت محصولات، قدرت در برند سازی و تولید محتوا مدیون است.

یافتن بازار جدید

با هر محتوای جدیدی که در بستر سایت یا بصورت پست مهمان منتشر می‌کنید، شما در معرض دید همگان قرار خواهید گرفت. پس هر چقدر محتوای باکیفیت‌تری منتشر کنید قاعدتا افراد بیشتری با کسب‌و‌کار شما آشنا خواهند شد. از طرفی شما می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی مانند تویتر، فیسبوک و اینستاگرام برای انتشار لینک مطالب استفاده کنید و خوانندگان بیشتری به سمت محتوای خود سوق دهید. هر چقدر محتوای شما بازدیدکنندگان بیشتری دارد رتبه آن در صفحه نتایج گوگل بالاتر می‌رود و این به نوعی به ترند شدن مطالب یا پست های شما می‌انجامد.

افزایش اعتماد مشتریان

محتوای ارزشمند میان شما و مشتریان، رابطه‌ای بر اساس اعتماد خواهد ساخت. محتوای خوب و جذاب که به سوالات بازدیدکنندگان جواب درست دهد رفته رفته اعتماد آن‌ها را نسبت به برند و محصولات شما جلب خواهد کرد. و هر چقدر این اعتماد بیشتر باشد، فروش شما هم بیشتر خواهد بود.
یکی دیگر از ویژگی‌های جلب اعتماد مشتری تبلیغات دهان به دهان آن‌ها است. مشتریان شما با حس خوب و رضایتی که از محصولات شما می‌گیرند بدون اینکه از آن‌ها بخواهید میان دوستان و آشنایان برای شما تبلیغ خواهند کرد.

نتیجه گیری

تولید محتوا یکی از اجزاء جدانشدنی بازاریابی است. امروزه هیچ کسب‌و‌کار آنلاینی نمی‌تواند بدون تولید محتوا به رقابت بپردازد. به نوعی محتوا به کارآمدترین و ‌ارزان‌ترین روش تبلیغاتی تبدیل شده است. تولید محتوا اگر با استراتژی‌های درست پیاده شود می‌تواند اعتبار کسب‌و‌کار شما را افزایش دهد، برندسازی را به نحو احسن به پیش ببرد، در میان بازدیدکنندگان اعتماد آن‌ها را جلب کند و در نهایت سبب افزایش فروش و درآمد فروشگاه اینترنتی شما شود.

نظرات شما درباره تاثیر تولید محتوا بر افزایش درآمد فروشگاه های اینترنتی
امتیاز: